30 augusti 2009

Att vakna med lust

Idag vaknade jag redan vid 7-tiden (trots att klockan var satt på 08.30) av en oerhörd lust att springa. Det har verkligen inte hänt så länge jag kan minnas. Kanske berodde det på att jag igår funderade på att börja träna duathlon eller på att jag igår tänkte på en väninna som joggat varje morgon under sommaren på Öland. Eftersom jag bestämt mig för att följa mitt hjärta och min intuition tog jag helt enkelt på mig löparkläderna och gav mig ut. Ett fantastiskt väder! Jag mötte en alkoholiserad man som frågade om jag tittat bakom mig. Tveksamt vände jag mig om och såg en underbar regnbåge! Vi gladdes gemensamt åt detta naturens konstverk. Efter en stund kom det en liten regnskur men samtidigt sken solen framför mig och visade vägen. Vättern låg spegelblank. Nu ska jag snart äta frukost och sedan tar jag bilen till Ellen Keys Strand där jag ska träffa ett gäng Liberala kvinnor! En underbar dag!!!