26 september 2009

ALLIANSEN OCH FP ÄR PÅ GÅNG

Två timmar tillbringade jag i Östra Centrum idag tillsammans med andra politiker från framförallt folkpartiet, moderaterna och kristdemokraterna. Vi hade oerhört trevligt! Den fina bilden ovan har Johnny Lilja tagit. Det var många förtroendevalda som deltog, särskilt från FP! Förutom jag själv deltog Bertil, Kjell, Ylva, Daniel, Inga-Maj och Eva. Mottagandet från Jönköpingsborna var mycket positivt. De allra flesta tog emot våra flygblad och blev bjudna på godis, kaffe, cider och ballonger. Av bemötandet att döma finns det verkligen anledning att tro att nästa val kommer att gå riktigt bra! De frågor som invånarna särskilt dryftade med mig var pensionärernas situation, Huskvarna centrums slitna utseende, tillgången till Munksjön och internetintegriteten. Jag tar med mig dessa frågor - kan jag inte hantera dem lokalt för jag dem vidare till våra riksdagsledamöter! Alliansen är på gång och Folkpartiet är ännu mer på gång. Jag ser verkligen fram emot valet 2010!