9 september 2009

Ett liv efter detta?

Efter att ha gjort ännu ett litet oförutsägbart Facebook-test där resultatet blev att jag var drottning i mitt förra liv kom jag osökt in på livet efter detta. Såg dessutom en man på TV häromdagen som funderade kring detta ämne och undrade vad en snigel egentligen skulle göra för att få en bättre position i nästa liv - ett snyggt snigelspår?? Intressant fundering med tanke på vår generations prestationsnoja... Hur som helst så är den osminkade sanningen den att jag inte alls tror på ett liv efter detta och således inte heller ett liv före detta, även om det förstås vore smickrande att ha varit drottning. Faktum är att jag bara tror att livet tar slut, that´s it. Jag har inga problem med det. Jag är ingen romantiker, bara en realist med höga ambitioner. Jag fick ett fint kort av Carin Berggren för en tid sedan med ett motto som hon tyckte passade mig - "Jag kan, för jag väljer att inte se mina begränsningar" - så sant, så sant! Min enda ambition är att förvalta det här livet på ett så bra sätt som möjligt, för mig själv och för andra. Man kan ju alltid försöka bli något drottningliknande :)