5 september 2009

Från valmanifest till halvruttna plommon

Den här lördagen har jag främst ägnat åt Folkpartiet liberalerna i Jönköpings valmanifest inför 2010. Jag är med i Välfärdsteamet och har där ansvar för trygghetsfrågorna. Själva idéerna har utkristalliserats tämligen väl under tiden vi arbetat med manifestet men nu gäller det att få ihop en text också. Den slutliga utformningen ska godkännas vid vårt årsmöte 2010. Samtidigt som jag funderat på texten har jag funderat på matchande utspel nästa år. Det kan nog bli en och annan godbit! Resten av dagen har jag ägnat åt att räfsa upp nedfallna och halvruttna plommon, läsa igenom diverse handlingar och mail, torka köksgolvet, träna för att stärka knäna och packa bilen med redskap inför morgondagens planerade fisketur. Jag har till och med fått tid över till att läsa lite i Drottningoffret och njuta i vår nyinköpta massagesits. Nu vankas det snart en stund framför TV:n och kanske en ovanligt tidig kväll för att ladda inför en tidig söndagsmorgon.