19 september 2009

Golfglädje


Idag spelade jag och min man golf på Kristianstads golfklubb. Det var ett fantastiskt väder - strålande sol, klarblå himmel och 20 grader varmt, med andra ord en underbar septemberdag. Dagen till ära hade jag med mig min helt nyinköpta putter. Det blev en riktigt bra runda. Jag hade ovanligt bra flyt i spelet och var på ett strålande humör. Efter nio hål kunde jag glatt konstatera att jag för första gången i mitt liv fått 19 poäng på 9 hål. Stor glädje!! Faktum är att jag därför sänkt mitt handikapp till 35,5! Jag spelade en del golf när var liten men sedan inte särskilt mycket mer, började spela igen när jag träffade min man, slutade spela när vi fick barn och började återigen spela för ett par år sedan. Aldrig tidigare har jag lyckats spela på 36 i handikapp. Jag har varit alltför fixerad vid poängräkningen och haft svårt att komma igen efter dåliga slag. Men nu, vid 43 års ålder, har jag äntligen blivit stabil i humöret :) Jag kan utan problem ladda om även efter att ha missat bollen eller slagit den i vattnet. Den stabiliteten kommer jag att ha glädje av i många andra sammanhang!