3 september 2009

Röntgenbankett

Under kvällen representerade jag och Johnny Lilja kommunen vid en bankett under Röntgenveckan. Banketten hölls på Elmia. Taxin var olycksbådande sen men när jag väl kommit dit möttes jag av Johnny och bitr verksamhetschefen Pirkko Lackström - en trevlig kvinna! Under middagen hade jag sjukhusdirektören K-G Bartoll till bordet. Det var en uppsluppen stämning! Underhållningen sköttes främst av Per Fritzell. Jag vet inte vilken research han hade gjort men man undrade lite över vilken humor radiologerna egentligen har :) Musiken sköttes även av Gittan Glans och Åsa Fång, fantastiska som vanligt. Dessutom underhöll verksamhetschefen Oskar Löfgren med bandet The Safetymatches. Jag gillar när ledare även visar andra sidor - det är coolt med en verksamhetschef på Radiologiska kliniken som också spelar keyboard och sjunger! Jag hade räknat med att vara hemma redan vid 22.30 men stämningen var på topp så jag lär knappast komma i säng före 00.30. Tur att min taxi inte hann förvandlas till en pumpa...