18 oktober 2009

CHAMPIONS

Under helgen har jag "mött" två stora män. Igår lyssnade jag på ett föredrag av brottaren Martin Lidberg, ett fantastiskt föredrag som bara det var värt 6 timmars tågresa. Hans väg till världsmästerskapet 2003 och Let´s dance segern 2007 var otroligt imponerande. Hans sätt att förklara och beskriva målbilder och möjligheterna att hitta nya vägar att nå sitt mål var enormt inspirerande. Tänk att jag inte riktigt förstått vilken talang den mannen är... Jag antecknade noga och lärde mig mycket som jag kommer kunna ha glädje av. Missa inte chansen att lyssna på Martin vid tillfälle!

Ikväll var jag och familjen och lyssnade på A night at the Opera med Johan Boding. Framförallt är det äldste sonen som älskar Queen och som hade fått mig att boka biljetter. Under konserten brände det emellanåt under ögonlocken - vilken fantastisk sångare och artist Freddy Mercury egentligen var! Jag kan inte säga att jag lyssnade så mycket på Queen som ung, mer än när de spelades på radion eller på diskoteken. Nu, i efterhand, kan jag däremot verkligen förstå deras storhet. Sångaren Johan Boding sjöng otroligt bra och fick stående ovationer.

Med andra ord en inspirerande helg som även manade till eftertanke. Jag ska bli mycket bättre på att framföra beröm till de människor som förtjänar det - medan de lever :) Jag skickar därför mail till Martin och Johan redan ikväll!