23 oktober 2009

FRÅN POWER POINT TILL GLAMOUR

Imorgon blir det en hektisk dag. Hela helgen har jag häktningsberedskap men tydligen är det ingen häktningsförhandling på gång, tur det...Först ska jag delta i FP:s valskola på Eurostop, främst genom att lyssna på vår riksdagsledamot Emma Carlsson Löfdahl men också genom att hålla ett föredrag om min personliga kampanjplan. Tyvärr har jag inte Birgitta Ohlsson med mig som i Stockholm men det ska säkert gå bra ändå. Power Pointen är nu anpassad för valsegern i Jönköpings län!
Så här skrev en av deltagarna:
http://mariev.wordpress.com/2009/10/24/399/

Kl 14.00 har jag lovat introducera fd utrikeskorrespondenten Hans Granqvists föreläsning på Stadsbiblioteket om Tibet och Dalai lama. Har ägnat en bra stund åt att sätta mig in i frågan via internet, åtminstone lite ytligt. Därefter är det dags för höstmöte med Dag Hammarskjöldstiftelsen där jag sitter som mötesordförande.

Kl 18.00 börjar Jönköpingsgalan. Jag och @Johnny Lilja ska dela ut priset för Årets Initiativ. @Emil Danielsson och @Thomas Tegnér lämnar inget åt slumpen. Jag, Johnny och övriga aktörer har fått mycket detaljerade instruktioner. Mitt "tal" är nu färdigskrivet, hoppas det faller gästerna i smaken. Hade egentligen tänkt fixa håret hos frissan men det finns det ingen tid till. Klänningen är framhängd och accessoarerna planerade -det blir inte särskilt diskret i år heller :) Längtar däremot redan efter vintertiden på söndag - den bästa natten under hela året!