29 oktober 2009

HÖSTPROMENAD


Idag har jag tagit semester för att vara tillsammans med barnen som har höstlov. Vi har varit och vandrat längs med John Bauerleden med början norr om IKHP-stugan. Den första timmen sken solen och vädret var verkligen idylliskt. Vi njöt av de vackra löven och tog oss långsamt fram längs den emellanåt ganska leriga stigen. Barnen kunde inte låta bli elstängslen...Vi såg kossor och fåglar och fullt med spår från hästar i form av spillning och hästskomärken på marken. Överallt var det prydligt och välskött. Till sist kom vi fram till en rastplats som hette "Solgläntan" där vi passade på att äta våra medhavda äggsmörgåsar och dricka vår varma choklad.

Drygt 2,5 timme var vi ute. Ovana som vi är vid skogspromenader är vi nu alla tämligen trötta så jag tror faktiskt jag ska unna mig en liten eftermiddagslur innan det är dags för kvällens sammanträde med kommunfullmäktige. En bra dag där jag och barnen pratade om allt från den varierande kvalitén på skolmaten till vilken personal på skolan man är rädd för (!), sannolikheten för ett ekollon att gro, svårigheten med att göra upp eld på egen hand, vad barnen vill bli när de blir stora etc. En riktigt bra dag!