3 oktober 2009

JAG ÄR BEREDD ATT GÖRA MITT BÄSTA FÖR ER

Ni som läst min blogg, antingen på Annas blogg där jag skrivit sedan den 27 mars 2008 eller här på Liberanna där jag skrivit sedan den 22 augusti i år, ni vet att jag är uppriktig och ärlig. Ni vet att jag är öppen med vem jag är och vad jag tycker. För mig är det viktigt att man i ett val inte köper en politiker i en säck, för mig är det viktigt att man som väljare vet vad man får. Ett politiskt uppdrag är ett förtroendeuppdrag. Förtroende får man framförallt för människor man känner. Min tanke är att ni genom min blogg ska lära känna mig, både mina goda och mina mindre goda sidor, och förhoppningsvis få förtroende för mig.

Jag har inte någon lång politisk erfarenhet och jag strävar inte efter politiskt intetsägande men ofarliga uttalanden. Det är min uppfattning att det måste vara tillräckligt att vara en god medborgare med ett djupt och äkta engagemang och en ärlig vilja att bidra till kommunens bästa. Jag bjuder på mina mindre lyckade erfarenheter för att visa att ingen är perfekt men att det är viktigt att stå för hela sin personlighet och att kunna be om ursäkt om man gör något fel. Jag är stolt över att vara politiskt aktiv och det är min ambition att dämpa det politikerförakt som finns. Jag är inte perfekt - men om jag får ert förtroende är jag beredd att göra mitt allra bästa för er!