5 oktober 2009

KRAFTSAMLING FÖR BARNEN

Idag på Internationella barndagen deltog jag och Ylva Söderström i kampanjen Kraftsamling för barnen som ett 40-tal organisationer står bakom. Syftet med kampanjen är att barnen ska finnas på dagordningen i valet 2010. I 12 städer i Sverige, inklusive i Jönköping, har spjälsängar ställts upp som symbol för barnen. Jag är stolt över mitt och Ylvas bidrag!

Både på morgonen, på lunchen och efter jobbet stod jag och Ylva och delade ut broschyrer. Det kalla vädret vägdes upp av alla goa människor - pendlare och lunchgäster som tog sig tid att prata, andra människor som också engagerar sig i barnfrågor, alkoholisterna som vågade sig fram för att prata m fl. Dagens bästa överraskning var när tjejerna från Sandys bjöd på frukostkaffe och senare på lunch, det är tjejer med gott hjärta det!

En sak kan jag med säkerhet lova - JAG ska se till att barnen finns på dagordningen i valet 2010!



















Fotograf: Sebastian Söderström
sebastiansportfolio.com