2 oktober 2009

LYCKA TILL I KÖRSLAGET!

Imorse var jag ute på Eurostop för att vinka av Amy och hennes kör och framföra kommunens lyckönskningar. Jag är verkligen glad över att Amy blivit utsedd att vara körledare, något som hon berättade att hon både gillar och har erfarenhet av. Hon är ett föredöme för unga tjejer i Sverige och sprider bilden av Jönköping som ett energiknippe! Jag är oerhört avundsjuk på de som blivit utvalda att vara med i hennes kör. Jag vet vad de har gått igenom under sin audition och jag förstår hur duktiga de måste vara som blivit utvalda. 20 av 400, det inger verkligen respekt!

Så här i förkylningstider är jag lite orolig för körens stämband men jag fick tips av en sångpedagog om vissa halstabletter som är bra för sångrösten. Därför tog jag med mig sådana till dem alla imorse! Lite symboliskt valde jag salmiak och citronsmak eftersom vi i Jönköping ju både är salta och fräscha :) Självklart kommer jag och väldigt många andra i Jönköping att följa Körslaget och rösta på Amy varje lördag framöver. Kördeltagarna har nu möjligheten att påverka Jönköpings image, ett stort ansvar, och det vore jätteroligt om de dessutom kom hem med en halv miljon kronor – ni vet ju alla hur kommunens budget ser ut…

Lycka till imorgon! Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ stolt över er!