15 oktober 2009

MÅLBILDSPEDAGOGIK

Just nu håller jag som bäst på att förbereda mig inför Stockholmskonferensen. Jag och @Birgitta Ohlsson har 45 minuter på oss att försöka entusiasmera sammanlagt 120 folkpartister. Det ska bli riktigt roligt! Rekvisitan är beställd, tankarna går på högvarv och PowerPointen börjar arta sig. Idag blev det klart att jag ska hålla samma föredrag på Fp Jönköpings valutbildning den 24 oktober.

Svårigheten med att hålla föredrag är att göra det roligt och minnesvärt. Samtidigt gäller det att vara tydlig och att se till att de som lyssnar får med sig något hem att arbeta vidare med. Jag brukar alltid dela ut någon form av skriftligt material - den här gången mitt projektarbete under Folkpartiets ledarutbildning som jag benämnde "Vad ett blivande kommunalråd behöver veta". Under föredraget kommer jag sedan berätta lite om min personliga kampanjplan.

Den som tror att jag uppnår mina mål med tur och charm bedrar sig. Visst har jag en oerhörd tur i livet men att uppnå sina mål kräver alltid hårt arbete och en stark målmedvetenhet. Jag vet vart jag vill och jag har roligt på vägen - DET hoppas jag kunna förmedla till alla lyssnande folkpartister. Dessutom hoppas jag själv lära mig MYCKET nyttigt av dem som jag själv ska lyssna på i Stockholm!

Så här skrev några av deltagarna efteråt:
fpskarpnack.wordpress.com
fpjarfalla.wordpress.com/2009/10/19/stockholmskonferensen/
sllenligtanna.blogspot.com