21 oktober 2009

SIMULTANKAPACITET

Hela min tillvaro bygger på en enorm simultankapacitet. Morgonen började med att äldste sonen fick vara hemma för att han cyklat på en bil igår och fått ont i ett ben. På jobbet fick jag först ägna mig åt att djupknäcka på en brottsrubricering. Sedan påbörjande av ett åtal i ett annat ärende. Lunchmöte för information om upplägget på Jönköpingsgalan. Omedelbart därefter barnförhör och beslut om frihetsberövande.

Min man ringer och undrar om vi ska genomföra beställningen av den nya bilen, jag ger klartecken. Fortsatt arbete med det påbörjade åtalet. Kommunfullmäktiges sekreterare mailar och vill veta hur vi ska lösa vissa tekniska problem under morgondagens möte. Därefter möte med FP för en sista budgetdiskussion. Besvarande av mail från en forskare i mode- och konstvetenskap som läst min blogg och sökte kontakt med Marianne Ohm Brody.

Telefonsamtal om köp av sonens malar. Funderar lite på mailerbjudande om att bli medlem i Zonta. Funderar lite på mail om after work på fredag. Lite facebook, lite blogg. Strax förberedelser inför morgondagens budgetmöte. Tankar kring vad jag ska ha i håret på Jönköpingsgalan. Som sagt, det är tur att man är flexibel i sinnet!