7 oktober 2009

STÖD OCH ÄRLIGHET

Idag pläderade jag i Hovrätten i ett mål om sexuellt utnyttjande av barn. Efteråt fick jag beröm av målsägandebiträdet för en mycket bra utredning, allt som kunde göras var gjort, vilket kändes riktigt skönt och är en målsättning som jag har i alla mina polisutredningar.

Tillbaka på kontoret hittade jag ett musikkort från USA - ett personligt stöd - jag blev så glad att jag inte kunde låta bli att både le och skratta för mig själv. Det kortet har jag öppnat och lyssnat på många gånger och det har givit mig glädje hela dagen!

På förmiddagen hade jag råkat glömma sedlar i bankomaten men under lunchen gick jag in på banken och då visade sig att underbara 70-åriga Karin Olsson hade hittat mina pengar och lämnat in dem - så glad man blir över ärliga människor! Det sägs att godhet kommer igen - så sant, så sant.

Under dagen har jag fått så mycket stöd från olika håll att jag känner mig varm inombords. Jag har precis tackat ja till en spontan inbjudan till en tjejträff i december av en person som jag verkligen uppskattar och inbjudningar till olika former av representation har duggat tätt.

För mig är det så viktigt med ärlighet, engagemang, uppskattning, öppenhet och seriositet och jag vet att det uppskattas - i vart fall av likasinnade. För mig är det viktigt att följa mitt livs röda tråd, vilket ofta kräver både intuition, hårt arbete och en stark vilja. Ni som delar mina värderingar och behöver min hjälp, ni vet var jag finns!