17 november 2009

ATT VÄLJA RÄTT FOKUS

Ibland tvingas man fundera lite extra över sina prioriteringar i livet. Jag har mycket kraft, lust och engagemang att förvalta i mitt liv men då gäller det ju att noggrant välja vad jag vill satsa på. Ibland är timingen rätt och ibland är den fel. Inga goda idéer gror om marken inte är bördig. Och goda idéer kan ibland falla platt till marken för att ingen är beredd att just då fånga upp dem.

Ibland är det inte uppskattat med nya tankar och nya visioner. Ibland vill folk bara ha det som de alltid har haft det. Själv drivs jag så starkt av en framtidstro och en framtidsvision. Jag ser framför mig hur förhållanden blir bättre och jag är beredd att lägga ned mycket, mycket tid och kraft för att åstadkomma det resultatet. Däremot är jag inte beredd att lägga ned någon energi på en meningslös fasad.

Jag drivs också av en övertygelse om att det mesta är möjligt. Därför är det extra viktigt för mig att välja fokus/målbild. Allt är inte möjligt, särskilt inte på en gång. Dessutom är det en fråga om att hushålla med mina egna, personliga resurser. Man vill ju inte precis bränna sitt ljus i båda ändar :) Det enda jag egentligen förväntar mig, fast jag vet att det är så osvenskt att uttala det, är uppskattning. Hur svårt kan det va?