29 november 2009

FRÅN HEMBAKTA KAKOR TILL VÅLDTÄKT MOT BARN

Så har ännu en söndag passerat. Ägnade flera timmar åt att göra adventsfint hemma. På eftermiddagen hade en granne bjudit in hela gatan på adventsfika. Väldigt mysigt att få samlas vid en tänd brasa, njuta av hembakta kakor och glädjas åt många trevliga grannar!

Igår blev riksdagslistan klar. Jag hamnade på fjärde plats, en plats som jag är mycket nöjd med. Visserligen blev jag trea i provvalet men eftersom mitt mål inte är att komma in i riksdagen den här mandatperioden känns en fjärde plats mer ärlig i förhållande till väljarna. Vi som hamnade på de åtta högsta platserna kommer att göra en hel del gemensamt under valkampanjen. Det ska bli riktigt roligt!

Imorgon måste jag dessvärre vara väldigt tidigt på jobbet för att hinna med det mest akuta, senast 07.30. Ska sedan ägna tre dagar i hovrätten åt ett stort mål om våldtäkt mot barn som ogillades i tingsrätten och som jag själv överklagat. Har ordnat kompletterande förhör med flickan och åberopat förhör med personal på BUP som håller i rehabiliteringen. Ska göra mitt allra bästa för flickans skull!