24 november 2009

STRESSTÅLIG

För närvarande sätts min stresstålighet på stort prov. 13 timmars arbetsdag idag, satt kvar på jobbet till 19.30. Mängder av mail på jobbet från alla poliser som inte fått tag i mig. Mängder med barnärenden som inte hinns med. Begäran om besöksförbud i inkorgen. Åtal som ska vara inne i morgon i ett häktat mål. Hel dag i tingsrätten imorgon som jag fick förbereda hemma framför TV:n.

Nomineringsmöten på gång, på lördag riksdagslistan och den 7 dec kommunlistan. Läs gärna om mitt stöd på http://www.liberati.se/. Stödgruppsmöte på måndag. 1 000 flygblad hemma. 2 000 till att hämta på expeditionen. YouTube film på väg. Har egentligen också en debattartikel på gång men den får tyvärr skjutas något på framtiden.

Imorgon kväll föredrag på Landsjöskolan för ett 80-tal anställda om att tala med barn om att det är förbjudet att slåss.Test och intervjuer till vice chefsåklagartjänsten onsdag-torsdag. Kommunfullmäktige på torsdag. Dubbla presskonferenser på fredag - både Jämställdhetsrådet och Glädjetjuven. Kanske lika bra att vaccinet tog slut?

För att hantera stressen har jag tvingats ställa in en lunch, ett frukostmöte, ett arbetsmöte, ett nattjourpass och ett representationstillfälle. Fika på jobbet har jag inte hunnit med på länge men jag var överlycklig när jag hittade två pepparkakor och en banan så att jag fick kraft till att väcka kvällens åtal :) På lördag blir det fest och på söndag adventsfika hos en granne. Det gäller att hitta vardagsglädjen för att hålla stressen stången!