15 december 2009

EN KORT NATT OCH EN LÅNG DAG

Igår kväll kunde jag inte somna förrän efter en lång stund, närmare bestämt inte förrän vid 01.30. Jag brukar aldrig ha problem med sömnen men gårdagens domstolsbeslut var så omskakande. Polisutredningen har fortsatt som planerat men både jag och polisen är bekymrade.

Tyvärr var jag tvungen att ställa klockan på 05.30 eftersom jag idag skulle ha förhandling i Eksjö tingsrätt avseende sexuellt ofredande. Sedan vårt lokala kontor där blev nedlagt får vi ta hyrbil från Jönköping istället. Långa arbetsdagar blir det de gångerna... Inte blev det precis bättre av dagens vinterväglag och trafikstockning pga trafikolycka.

Väl tillbaka på kontoret var det dags att skriva en rapport till chefen om årets arbete avseende relationsvåldet. Sedan dags att förbereda morgondagens förhandling om barnmisshandel. Kom inte hem förrän ca 18.45. Har nu druckit en kopp té och ätit ett par goda honungssmörgåsar. Dags att läsa handlingar inför torsdagens kommunfullmäktige. En kort natt och en lång dag. Suck, bara två arbetsdagar kvar :)