21 december 2009

JULBLOMMOR OCH BICEPS

Uppenbarligen börjar jag bli nedvarvad för jag känner mig plötsligt för trött för att göra mer idag. Helt avstängd från omvärlden är jag däremot inte, har pratat både med Jp och polisen :) Lyckades däremellan både kolla internet och skriva klart de sista julkorten!

Under dagen har jag fortsatt med julstädningen och har nog faktiskt ovanligt god framförhållning. Flera av juldukarna är nu nystrukna och pålagda, amaryllisarna står i krukor och hyacinterna väntar på köksbänken. Min sedvanliga hemgjorda blomstergrupp på det stora matbordet är jag ovanligt nöjd med! Till kvällsglöggen hade jag köpt några goda småkakor från Malmborgs.

Glädjande nog hann jag även med att träna på gymmet idag tillsammans med äldste sonen. Känner mig stark i benen och överarmarna blir alltmer vältrimmade. De senaste gångerna har jag inte känt några besvär alls i knäna, det lovar gott inför Vätternrundan! Nu tänker jag faktiskt slappa framför TV:n en stund, möjligen läser jag lite till om liberala kvinnor i fåtöljen och så avslutar jag dagen med Väninnan.