23 december 2009

JULGRANAR OCH PYJAMAS

Så är då äntligen julförberedelserna klara! Idag har vi ägnat åt oss att städa det sista, hänga upp julgardinerna i köket, klä granarna (en levande och en i plast), handla mer mat, klippa håret på yngste sonen, köpa de sista julklapparna, baka pepparkakor och förbereda godisbordet. Framåt kvällen kom svärföräldrarna och tillsammans har vi firat "lillejul" med nygriljerad skinka, hemgjord brunkål, vörtbröd och snaps/calvados. Nytt för i år var dessutom att dela ut några av julklapparna. Insåg sedan att jag faktiskt varken hade ork eller lust att göra några struvor i år, å andra sidan har mamma tydligen bakat extra många kakor så ingen lär bli lidande av denna bortprioritering :) Imorgon kommer resten av släkten, precis i tid till vår traditionella sillunch. Av min man fick jag en underbar Calvin Klein pyjamas så nu längtar jag redan efter att gå och lägga mig! Ser ut att bli en riktigt mysig och avkopplande julhelg i år.