22 december 2009

JULKLAPPAR OCH NYÅRSTAL

Under förmiddagen var jag och yngste sonen på julavslutning i Pingstkyrkan. Ett bra sätt att få den rätta julstämningen på! Sedan hade vi egentligen tänkt gå på konditori tillsammans med storebror men han hade plötsligt fått andra planer. Istället handlade jag och yngste sonen julklappar i centrum och åt pizza på Sir Simons. Yngste sonen är ett enastående gott smakråd och vi hade ett par riktigt mysiga timmar tillsammans!

Under seneftermiddagen var det dags att börja julpynta hemma. Fy, vad kalla kartongerna på vinden var! I gengäld blev det en oerhört varm stämning i huset när tomtarna kom på plats. Nu är också dörrkransen upphängd och granriset utlagt på trappan. Granen är intagen och ska kläs imorgon när den stabiliserat sig. Under senkvällen var jag och min man och lyssnade på Kammarkören i Kristine kyrka - också perfekt för julstämningen, särskilt med det lätta snöfallet som en perfekt inramning.

Efter lite kvällsglögg har jag äntligen påbörjat "skissen" på mitt nyårstal. Som jag nämnt tidigare är temat i år det mindre barnet. Jag håller som bäst på med brainstorming och ett dokument börjar så sakteliga fyllas med idéer om vad jag skulle kunna tala om. Hör gärna av er om det är något särskilt barnperspektiv som ni vill att jag tar upp! Enligt de senaste årens tradition engagerar sig sedan hela den närmaste släkten i talet och bidrar var och en på sitt personliga sätt :)