30 december 2009

JUSTERING, ÅTAL, KLÄDINKÖP OCH INBJUDAN

I kylan i morse stapplade jag hemifrån med dobbar på skorna för att justera kommunfullmäktiges protokoll i Rådhuset kl 08.15. Dagens justeringsmän var Per Hansson och Ingrid Forsberg. Själva justeringen tar numera bara ca en halvtimme, tack vare voteringsanläggningen. Jag noterade att ombyggnaden av Galleriet inte kommit så långt men tydligen ska vi i vart fall kunna värma oss där under firandet på Nyårsdag.

På jobbet var jag sedan oerhört produktiv. Fyra åtal avseende övergrepp mot barn på en dag - inte illa! Under lunchen var jag också "effektiv" - köpte en svart dräkt, en fräsch grårandig skjorta och en stickad tröja på Gränden samt lite blandade produkter på Parelle (två av mina absoluta favoritbutiker). Här vilar inga ledsamheter precis! Väl hemma njöt mannen och jag av lite skinka och hemgjord brunkål, förstås med en liten Calvados till :)

Under kvällen har jag ägnat mig en del åt att förbereda en hälsning till våra internationella studenter. Fr o m nästa år ska studenterna nämligen bjudas in till ett Öppet Hus på Rådhuset. På nyårsdagen ska Henrik Grännö därför spela in en inbjudan till studenterna som Mikael Palmér och Rickard Blom sedan ska visa i samband med deras allmänna informationstillfälle på Högskolan. Vi hoppas att studenterna kommer uppskatta det nya konceptet!