10 december 2009

NEDRÄKNING

De senaste dagarna har jag känt mig som när jag var liten och längtade efter skolloven. Jag räknar ned varenda dag tills jag ska ha julledigt. Bara fem arbetsdagar återstår. Mållinjen är nära. Hoppas jag slipper falla ihop av trötthet när semestern äntligen kommer...Tyvärr börjar jag redan få ångest för alla ärenden som jag inte lär hinna med innan dess.

Just nu är jag så trött så att jag känner mig rastlös i benen, ni vet säkert vad jag menar. Jag har vandrat runt lite i huset och småplockat men kan inte precis påstå att det hjälpte. Det har varit en oerhört intensiv och krävande höst/vinter, såväl på jobbet som i politiken. Mycket arbete, flera utmaningar, några konflikter, stora framgångar och enormt mycket media har det blivit!

Imorgon bitti kl 07.00 är det dags för radio Vättervåg (98,5 MHz) så det är väl bäst att gå och lägga sig. Det hörs ju så väl på rösten om man inte är i form och det vore ju inte rättvist mot de lyssnare som faktiskt är vakna. Imorgon kväll ska de dessutom ringa från NU - det liberala nyhetsmagasinet och intervjua mig om hur det är att vara både åklagare och politiker. Hmmm, där har jag MYCKET att säga men får väl tillämpa viss självcensur :)