3 december 2009

NYA INBJUDNINGAR

Nästa fredag, den 11 december, är jag inbjuden av Hans-Olof Görebrant till en intervju i Radio Vättervåg. Förutom att sändningen är gräsligt tidig, 07-08, brukar det alltid vara riktigt mysigt. Hans-Olof brukar bjuda på kaffe och hustruns hembakade bullar. Sedan har vi så trevligt att den där timmen brukar gå alltför fort. Välkomna att lyssna på 98,5 MHz!

Idag blev jag inbjuden till två olika föreningar för att hålla föredrag. Först ringde Bo Berntsson från Veteranerna på a6Golfklubb. Ca 130 golfare i åldern 64+ vill höra hur det kom sig att jag blev politiker och ordförande i kommunfullmäktige. Det berättar jag gärna. Kanske blir ett besök hos dem en extra bra start på golfsäsongen?

Sen fick jag mail från Folkpartiet i Linköping. De mindes mitt föredrag på Valskolan och beskrev det som "en skön kaxighet kombinerad med ett starkt engagemang i betydelsefulla liberala frågor". De undrade om jag ville komma till dem och vara deras årsmötestalare i februari nästa år. Allt i förhoppningen att jag skulle kunna inspirera många och säkert också provocera några av deras medlemmar. Jag åker naturligtvis gärna till Linköping! Lär säkert ge inspiration tillbaka!