31 december 2009

NYÅRSTANKAR

Nu har vi njutit av fyllda humrar och oxfilé. Brasan och ljusen på matbordet är tända. Förra årets familjenyårslöften har stämts av och nya löften har förberetts. Under eftermiddagen har vi åkt pulka och spelat Wii. Efter maten har vi spelat Monopol. Just nu är barnen hos grannen och tänder fyrverkerier. Själva har vi precis sett Madonnakonserten.

2010 har jag lovat att berömma min man mer. Yngste sonen har önskat mera familjemys, äldste sonen vill träna mer regelbundet på gymmet med mig. Min man vill att jag ska slappna av mer. Själv har jag passat på att önska att den yngste sonen ska byta sina smutsiga kläder och att den äldste sonen ska träna mer på "timing". Familjenyårsönskningarna, som nu varit familjetradition i flera år, är mycket uppskattade av hela familjen.

För första gången känner jag att jag kan njuta av en nyårsafton med bara familjen. Det känns så tryggt och skönt och jag är så otroligt nöjd både med min man och mina barn. Jag har haft stor tur i livet hittills och ska försöka tänka på det lite oftare. Nyårstalet ligger färdigutskrivet och handlar i år om det mindre barnet, framförallt om att vi som vuxna bör ta större ansvar för barnen i vårt samhälle. Välkomna till Rådhusparken imorgon kl 16.00!