11 december 2009

ÖVNING FÖR STYRKA OCH FÄRDIGHET

Igår kväll var det årets sista styrelsemöte med Friskis & Svettis. Nästa år kommer bli mycket roligt för våra drygt 17 000 medlemmar. F&S fyller nämligen 25 år och det kommer vi fira hela året! Efter mötet åt vi gemensamt julbord på Amadeus, ett av de bättre julborden jag varit på faktiskt - riktigt hemlagad känsla!

Dessvärre känner jag mig inte särskilt Friskis för närvarande. Har nästan inte tränat alls under hösten. Under helgen ska i alla fall jag och äldste sonen träna på gymmet på F&S. Sedan gäller det att fräscha upp träningscykeln i garaget. Jag måste ju faktiskt börja tänka på Vätternrundan och därför sätta igång med den träningen under julledigheten.

När det gäller den intellektuella träningen satt jag faktiskt i flera timmar i måndags med kommunens redovisningschef för att förbättra mina kunskaper om den kommunala ekonomin. Mycket givande! Framförallt fick jag en mycket bättre överblick än tidigare. Under julhelgen hade jag tänkt läsa en del litteratur om kommunal ekonomi så att jag sedan kan fördjupa mig lite ytterligare under våren. Övning ger färdighet!