17 januari 2010

ANNA PÅ NÄTET

Jag får nog anses som ganska aktiv på internet. Mest tid ägnar jag åt att skriva min dagliga blogg som haft i snitt 76 besök om dagen sedan starten på Blogspot. Just nu ligger jag på 17:e plats bland de Folkpartibloggar som finns på hemsidan Politometern.se. Registrerade mig lite sent så därför släpar jag efter men jag räknar med att snart vara en av de flitigaste FP-bloggarna på Politometerns lista. Jag brukar också pinga min blogg (meddela uppdaterande) på nyligen.se.

På Facebook har jag 400 vänner och där är jag också ganska aktiv, ett bra sätt att hålla sig uppdaterad. På FB har jag och Nicklas Bengtsson precis startat en grupp som heter Barnens Bästa. Gruppen har fn 235 medlemmar, från flera olika partier. Min förhoppning är att den gruppen indirekt ska leda till att några barn får det bättre!

På Twitter finns jag också under namnet Annas tankar. Hittills har jag inte varit lika flitig i att uppdatera mig där men ska intensifiera detta framöver. Fortfarande använder jag datorn fastän jag förstår att själva poängen är att ha Twitter i telefonen. Å andra sidan vill jag nog inte ha det extra stressmomentet i mobilen, i vart fall inte än.

På vår kommunförenings hemsida folkpartiet.se/jkpg kan ni alltid hitta mina insändare, motioner och annat av intresse. Jag har också en egen hemsida folkpartiet.se/annamartensson som jag håller på att uppdatera, där kan ni hitta lite mer information om mig. Emellanåt blir det också en del debatt i nättidningarna, nu senast på Jnytt och Jönköping NU. Nätaktivitet kommer att bli särskilt viktig inför valet och för min del lär den säkert bli ännu intensivare!