20 januari 2010

CHIPS OCH BEROCCA

Orkar inte vara intellektuell längre. Efter en lång dag är jag tämligen trött. Tröstar mig med chips framför datorn. Kom hem vid 20.45 efter möte med kommunfullmäktigegruppen. Tänkte ett ögonblick på att cykla på trainern men insåg snabbt att jag inte skulle vara klar förrän ca 22.15, ingen bra idé.

Har ägnat större delen av dagen åt åtalet mot förskolläraren. Det börjar dra ihop sig. Räknar med att ge in åtalet i nästa vecka. Många juridiska frågor att ta ställning till. Väldigt många sidor att läsa igenom.

Åt lunch med en väninna som behövde mig. Piggade upp henne med ett jättestort fång tulpaner. Kändes bra.

Yngste sonen hade framfört önskemål om att jag skulle köpa hem Berocca (vitaminbrustabletter). TV-reklam fungerar. Tog ett glas själv, gillar också reklamen :) Vem vet, kanske får även jag mer energi? Köpte samtidigt lite tigerbalsam till knäna. Snart läggdags, längtar efter nästa sovmorgon.