5 januari 2010

EN GOD OMBUDSMAN ÄR VÄRD SIN VIKT I GULD

Idag hade jag en lång och trevlig lunch med Rudi Mölling - Folkpartiets ombudsman. Precis hemkommen från en längre semesterresa var han avkopplad och solbränd. Han berättade om underbar avkoppling, fantastisk shopping och visade bilder på vackra stränder. Onekligen en bra grund att stå på inför ett intensivt valår!

Det känns så tryggt att ha Rudi som ombudsman. Han sköter sig i princip själv och fördelar sin arbetstid mellan Jönköpings kommun och län på ett effektivt sätt. Han har fullständig koll på ekonomin och tar oss alla i örat om vi ens överväger några mindre genomtänkta ekonomiska utsvävningar. Regelbundet skriver han trevliga, inbjudande brev till medlemmarna om vad som är på gång. Han är också mycket ärlig av sig, som ordförande blir man inte det minsta skonad :)

När jag tillfrågades om ordförandeskap 2006 var jag mycket tydlig med att jag bara ville vara ordförande om jag hade en ombudsman till mitt förfogande. Ett mycket klokt drag om jag får säga det själv. Man kan nog bildligt talat säga att en god ombudsman är värd sin vikt i guld. Även om Rudi nu gått ner en hel del i vikt så är han fortfarande mycket värdefull för mig och Folkpartiet :)