30 januari 2010

FÖRTJUST I EKHAGEN

Idag delade jag och äldste sonen ut flygblad på Ekhagen. Det var otroligt kallt men sammanlagt delade vi nog ut ca 500 flygblad. Jag har bara varit på Ekhagen ett par gånger sedan jag flyttade till Jönköping för 19 år sedan. Måste säga att jag blev riktigt förälskad i Ekhagen i vinterskrud!

Vi parkerade bilen vid Pressbyrån och sedan vandrade vi runt bland höghus och villor. En varierad bebyggelse och rikligt med grönområden där barnen åkte pulka och skridskor fascinerade både mig och sonen. Vi kom även in på en gata där villorna var så nybyggda att ingen ännu flyttat in. 10 grader kallt, gnistrande snö och strålade sol. Bedårande!

Kanske var det vädret som ramade in området extra väl men jag kände i alla fall en stor lust att komma tillbaka. Min ambition är att knacka 500 dörrar under året med början i mars och idag bestämde jag mig för att börja med Ekhagen. Kanske blir det just din dörr jag knackar på?