10 januari 2010

GLUTEUS MAXIMUS OCH JAG

Året har i träningsavseende faktiskt rivstartat. Förra söndagen åkte hela familjen slalom i Isaberg och idag åkte vi slalom i Ulricehamn. En mycket bra uppvärmning inför skidsemester i Kvittfjäll i Norge om några veckor. De nyinköpta skidorna är väldigt bra och kommer att göra sig perfekt i långa, härliga utförslöpor!

Har också kommit igång med träningen inför Vätternrundan. Två gånger den här veckan har jag cykeltränat på trainern i garaget, sammanlagt 3,5 mil. Det går inte så fort i början men det gäller ju att få igång "cykelmusklerna" igen efter ett par månaders uppehåll. Dessutom handlar det om att vänja sin lilla rumpa vid den tämligen hårda sadeln :)

Efter både cykling och slalom känner jag onekligen av mina Gluteus Maximus (stora sätesmusklerna). Till helgen ska jag och sonen träna på Friskis&Svettis gym (har ju nyårslovat att träna mer regelbundet med honom där). Får väl passa på att underhålla de där stora musklerna nu när de fått sig en chock!