28 januari 2010

KÄNNER SIG PETER OCH ELIN HOTADE?

Fy, vad trött jag är. Vore det inte för att ni är så många som läser min blogg så hade jag nog bara gått och lagt mig men jag vill ju förstås inte göra er besvikna!

Dagens sammanträde med kommunfullmäktige var faktiskt intressant ur ett ovanligt perspektiv idag. Det blev nämligen uppenbart att socialdemokraterna Peter Persson och Elin Lagerqvist ville försöka visa att de minsann bryr sig mer om barn än vad jag gör (det kan väl aldrig vara så att s känner sig hotade??) och att jag bara svänger mig med vackra ord utan att göra något. Kan de verkligen ha missat att jag VARJE dag arbetar konkret med att hjälpa barn??? Säkert har de missat att jag konkret tagit initiativ till ett skolprojekt för att stoppa våld bland barn.

Så påstår de att min motion skulle bero på att det är valår. Får man enligt dem inte komma med några idéer under valår? Barnövergrepp har jag arbetat med i ett år nu, dessförinnan arbetade jag med våldsutsatta kvinnor och deras barn. Mitt ovannämnda projekt startade egentligen för flera år sedan. Inte är mitt engagemang för barn någon dagslända precis.

Sedan tyckte de att det var oerhört lustigt att jag fått en idé när jag borstade tänderna. Hmmm. Faktum är att det är i sådana stunder jag fått några av mina allra bästa idéer. Särskilt konstigt var det tydligen att jag fick idén på nyårsdagens morgon. Nu är det ju faktiskt så att jag tar det väldigt lugnt på nyårsafton, umgås med familjen, dricker tämligen lite alkohol och lägger mig ganska tidigt för att kunna ha fullt fokus på nyårstalet. Uppenbarligen var dagen efter deras nyårsfirande inte lika kreativ :)