3 januari 2010

KÄRLEK VID FÖRSTA SVÄNGEN

Idag har jag och min familj haft en helt UNDERBAR dag!! Tidigt på morgonen gav vi oss iväg till Isaberg. På vägen dit kröp temperaturen ner till -19 grader. Granarna längs vägen var vita som i en saga. Nästan inte någon annan bil inom synhåll. Blå himmel. En fantastisk soluppgång. Vilket enastående landskap vi bor i!! Tänkte varken på arbete eller politik på hela dagen :)

Väl på plats i Isaberg lyckades vi faktiskt ordna skidutrustning till barnen på ett oväntat smidigt sätt. I ryggsäcken hade vi med oss äggmackor, varm choklad, kanelbullar, saft och choklad - allt som behövs för mysiga fikastunder. Från början hade vi bara tänkt åka ett par timmar men solen strålade från en klarblå himmel och det var nästan helt vindstilla så vi bestämde oss istället för att åka hela dagen. Ett bra beslut!

Jag roade mig med att prova en mängd olika skidor. Egentligen är man ju minst sagt lite stel på årets första slalomtur men mina gamla skidor behövde bytas. Det var tunga skidor, stela skidor, svårsvängda skidor samt lätta och ostyriga skidor. Som sista par, naturligtvis, mötte jag kärleken! Precis som förra gången jag köpte skidor fick de mig att skratta av lycka i backen :) Då vet man att man hör ihop! Den här gången blev det ett par HEAD Fine One. Jag längtar redan tillbaka till backen!