13 januari 2010

TRAINER, TRYGGHETSPOLITIK OCH TYSKA

Funderar lite över vilka utmaningar som just nu är aktuella för mig, brukar ju ständigt vara välförsedd på den fronten :) Närmaste utmaningen är att se till att träna minst två gånger i veckan, varav minst en gång på trainern i garaget. Kan bli lite kärvt den här veckan men om jag klämmer in trainer på fredag kväll och Friskis & Svettis på söndag så får jag faktiskt ihop det. Vid närmare eftertanke hinner jag faktiskt träna en liten stund på vibrationsplattan när jag bloggat klart.

Under eftermiddagen ringde de från partikansliet i Stockholm och undrade om jag ville hålla i ett seminarium tillsammans med Johan Pehrson på riksmötet i mitten av mars. Blir ett tvåtimmarsseminarium om rätts- och trygghetspolitik. Jag tvekade inte överhuvudtaget, självklart vill jag det!! Johan är rolig att jobba med, rättspolitik är ett av mina huvudintressen och så gillar jag verkligen att hålla i seminarier, särskilt för folkpartister!

Ägnar mig för övrigt en hel del åt personlig utveckling. Handlar mycket om att lyfta fram och förstärka personliga egenskaper. Vill ju bli ett så bra liberalt kommunalråd som möjligt! Måste också börja träna på min tyska. Min man har köpt ett språkprogram på datorn inför att vi ska ha en utbytesstudent från Tyskland boende hos oss en vecka i april. 1992 var jag som bäst på tyska men sedan dess har jag inte precis underhållit de kunskaperna mer än vid besök av tyska studenter. Har dessutom lovat att berömma min man mer under det kommande året!