2 januari 2010

UPPVARVNING

Känner hur jag tyvärr börjar varva upp igen inför kommande vecka. Inatt drömde jag att jag sorterade en kollegas papper! Hur ska man tolka en sådan dröm - kanske att jag stressar för någon annans skull? Hur som helst så känner jag mig pressad av vetskapen om att jag är tvungen att jobba undan väldigt många ärenden i nästa vecka för därefter ser det körigt ut.

Under eftermiddagen promenerade jag faktiskt en stund med äldste sonen pga ett stort behov av frisk luft. Sedan vidtog tvätt, strykning och mangling. Hann också gå igenom det mesta av våra tillgångar och skulder och uppdatera vårt XL-dokument med dessa uppgifter, känns bra att ha koll inför det nya året. Håller slutligen på att slipa på en motion som jag tänkte ge in i nästa vecka. Den största delen av dagen har vi däremot alla ägnat åt att gå igenom alla skidkläder och all skidutrustning.

Imorgon har vi tänkt åka slalom i Isaberg och så har vi bokat en skidresa till Norge i februari. Tur vi har hyrköpavtal för barnen, då är det ganska förmånligt att byta upp sig en storlek. Själv har jag tänkt köpa nya skidor i år. Nu har jag precis kokat färdigt äggen och lagt fram tunnbröden - ska försöka koppla av riktigt ordentligt imorgon och njuta av väldigt mycket frisk luft, om än ganska kall!