21 februari 2010

ÄKTA SOL GER EXTRA KRAFT

Äntligen sovmorgon, det hade jag verkligen längtat efter! Det är mycket trevligare att vakna av den riktiga solen än av min "fusksolsväckarklocka" :) Klockan var nog bortåt 10-tiden innan jag släntrade upp till frukostbordet. Kikade ut genom fönstret och konstaterade att det kommit lika mycket snö till. Otroligt! Efter frukosten blev det därför ett par timmars snöskottning i underbart vinterväder. Hela familjen hjälpte till. Plötsligt fick man syn på alla sina grannar för ovanlighetens skull!

Några av våra grannar och goda vänner skulle komma hem från sin skidsemester under kvällen och när vi ringde för att förvarna om vädret fick vi veta att hans ena axel gått ur led. Hans frus rygg är inte så stark så då insåg vi att det var läge att hjälpa till. Sagt och gjort, hela familjen vandrade vidare till deras garageinfart och högg in där också, till övriga grannars stora förvåning. Kändes gott i själen även om mina biceps värkte rejält efteråt.

Under dagen har jag hunnit ringa ytterligare 10 medlemssamtal, varav mer än hälften vill vara med och hjälpa till i valrörelsen! Jag hann också klippa äldste sonens hår och ägna mig åt förberedelser inför morgondagens möte med SJ, Dag Hammarskjöldstiftelsens arbetsutskott och kommunfullmäktigegruppen. Förberedelser också inför tisdagens möte med min nu 10 man stora stödgrupp, det ska bli riktigt roligt! På onsdag är det årsmöte i FP, på torsdag är det kommunfullmäktige och på lördag är det jubileumsgala med Friskis & Svettis där jag ska hålla tal och dela ut ett pris. Ännu en intensiv vecka!