19 februari 2010

ÄNDRADE PLANER

Det blev ingen Skåneresa idag. Både jag och min man hade lyckats gå hem lite tidigare från jobbet när vi fick besked om att väglaget var besvärligt hela vägen från Jönköping och ner, högsta klassningen. Vi bestämde att istället försöka köra imorgon bitti, om vädret är bättre då. Väskorna står packade i hallen och mamma längtar förstås efter att vi ska komma ner och fira hennes födelsedag. Istället blev det dammsugning, hämtpizza, Let´s dance, fullmäktigehandlingar och Passion för Business för min del - man är ju flexibel!

Under förmiddagen blev jag uppringd från Folkpartiets partikansli. De undrade om jag ville vara med i en arbetsgrupp och utforma FP:s valmanifest avseende rättspolitik. Självklart! Arbetsgruppen ska ledas av Johan Pehrson som jag ju arbetat med förut. Jag har redan varit med om att utforma delar av FP:s valmanifest för kommunen, jag har framfört några idéer till länsförbundets valmanifest och nu ska jag få vara med och påverka det nationella valmanifestet. Det här ser jag verkligen fram emot!