6 februari 2010

BARNSEXHANDEL

Fick ett brev från barnhälsovårdsöverläkaren Ulla Rydå på Ryhov. Hon skickade med en hel del information om ECPAT - en ideell förening som arbetar med att förebygga och stoppa alla former av barnsexhandel. Självklart vill jag vara med och hjälpa till, Ulla!

Jag började med att gå med i ECPAT:s grupp på Facebook och sedan bjöd jag in alla mina Facebook-vänner till gruppen. Jag blev också vän på FB med Support Kim, en figur som ECPAT hittat på för att representera barnsexturismens offer i världen. Jag har därefter skickat iväg vänförfrågningar till Tina Acketoft och Maria Lundqvist-Brömster, två folkpartister som enligt ECPAT har skrivit på motioner om barnsexturism.

Ett första steg mot förändring är att skaffa sig information. Det ska jag göra nu. Sedan ska jag ta reda på vad just jag kan göra för att delta i arbetet mot barnsexhandeln i världen!