26 februari 2010

FREDAGSTANKAR

Det börjar dra ihop sig till läggdags. Ännu en dag till handlingarna. Morgonen började med att ny facklig företrädare skulle väljas bland JUSEK-medlemmarna på Åklagarkammaren. Märkligt med facket egentligen. Det absolut säkraste sättet att få en högre tjänst och/eller högre lön är just att vara facklig företrädare. Däremot verkar det fackliga medlemsskapet inte påverka lönen för någon av oss övriga medlemmar.

På kammaren har förberedelser pågått inför statsministerns besök på måndag. Det putsas och fejas, plockas undan och städas, t o m nyinköp av galgar. Vi borde få fint besök varje år! Upplägget av mötets innehåll och deltagare har tagit lång tid för min kollega Anne - men 45 min lär gå väldigt fort. Undrar vad Fredrik egentligen vill?

På morgonen var yngste sonen sjuk - magknip och feber. Senare på dagen gick äldste sonen och mannen hem med liknande symptom. Suck. Jag som vill gå på F&S:s jubileumsgala imorgon och dessutom hålla tal och dela ut pris. Kände att jag efter jobbet knappt ville gå hem till "smitthärden". Som vanligt när jag känner att jag kanske kan bli sjuk försöker jag göra det bästa möjliga av tiden dessförinnan. Idag blev det 2 mil på trainern i garaget och för säkerhets skull lite Jägermeister framåt kvällningen. Hoppas jag klarar mig!