12 februari 2010

FRITID OCH KULT

Imorgon är det sista dagen här i Kvitfjell. Förstår knappt hur jag ska kunna återgå till vardagen igen. Att vara ute i den friska luften i 5-6 timmar om dagen, träna, njuta av solsken varenda dag, basta med familjen, äta färdig hemlagad mat, spela spel, skratta ihop och inte hinna tänka på jobb eller politik är verkligen oerhört avkopplande. Har dessutom varken sminkat mig eller fixat håret på snart en vecka och börjar sakteligen vänja mig vid mitt ostylade utseende.

Under kvällen har jag dessutom ägnat mig åt visst handarbete. När jag var liten och åkte skidor utomlands med mina föräldrar köpte jag tygmärken i de orter där vi var. Även som vuxen har jag köpt några tygmärken när det har funnits. Jag, som egentligen inte är en samlare, har genom åren fått ihop några märken som jag inte vetat riktigt vad jag skulle göra med. Men nu har jag äntligen gjort slag i saken och sytt fast dem på min midjeväska. Faktiskt lite kult om jag får säga det själv :)