28 februari 2010

GRATTIS F&S 25 ÅR - MIN ÄLSKADE NÖRD


















Om jag ska vara uppriktig så var det inte kärlek vid första ögonkastet. Jag tyckte det var nördigt att träna på F&S och tränade hellre på andra ställen. Inte blev det bättre av att jag på min möhippa blev ivägsläpad till utegympa på F&S i Växjö…

Så en dag, när jag tyckte träningskortet blev för dyrt, bestämde jag mig för att ändå börja träna på F&S – det var ju billigare. I gymmet fick jag nästan klaustrofobi men jag tröstade mig med att det i alla fall var billigt. Så byggdes gymmet ut. Hmmm, inte så illa. Så blev det många fler som tränade på F&S. Hmm, inte så illa. Så fick jag med mig min man och sen mina söner. Hmm, inte alls illa, faktiskt riktigt bra. Jag började rekommendera F&S till andra. Plötsligt kändes det som om alla i Jönköping tränade på F&S.

2008 blev jag tillfrågad om jag ville vara med i styrelsen. Då hade jag varit ordf i FP i ett par år och insåg vilken skillnad det kan vara på ideella organisationer. Jag ville lära mig av F&S. Nu har jag varit med i styrelsen i 2 år och jag har lärt mig mycket. Jag är imponerad av Johan Thor och övriga anställda. Jag är imponerad av ert fantastiska och målmedvetna arbete med att bygga upp en organisation som är en stolthet för Jönköping och har ett gott anseende i hela Sverige. Jag är fascinerad av alla funktionärers lust och vilja att hjälpa till och dessutom med ett leende. Jag tycker inte längre att de som tränar på F&S är nördar…

Som FP:s ordförande är jag avundsjuk på F&S:s funktionärer. Som kf:s ordf inser jag värdet både för jönköpingsbornas hälsa och för marknadsföringen av Jönköping. Som medlem är jag inte längre med för att det är billigt utan för att jag känner mig hemma här. Som styrelsemedlem är jag stolt över att vara delaktig och tacksam för alla funktionärer – ni är F&S:s själ!