5 februari 2010

FRÅN SKILLINGARYD TILL SCOTLAND

Idag tillbringade jag och min 2:e vice ordförande Lars-Evert Sahlin 5 timmar i Skillingaryd tillsammans med de flesta andra kommunfullmäktigepresidier i länet. Alla var inbjudna av Vaggeryds kommuns fullmäktigeordförande Anita Bergman. Det var mycket trevligt och slutade med att vi enades om att bilda ett nätverk. Tanken är att vi ska kunna utbyta erfarenheter och stärka varandra.

Därefter hann jag snabbt tillbaka på kontoret och pratade med polisen både om begäran om besöksförbud och ett ärende avseende våldtäkt mot barn. Sedan var det dags att justera kommunfullmäktiges protokoll i Rådhuset.

På vägen hem köpte jag vin på Systembolaget till kommande semestervecka. Mötte sedan Ylva Söderström som var på väg till After Work på Pipes of Scotland. Jag och Ylva hade två mycket trevliga timmar ihop redan innan de andra folkpartisterna dök upp, ett stort gäng. Stannade sedan ytterligare 1,5 timme. Verkligen mysigt! Till sist vandrade jag hem med mitt vin och sjönk ner i fåtöljen tillsammans med kommunstyrelsehandlingar. Klart sövande. Nu är det läggdags. Imorgon packning inför skidresan!