18 februari 2010

MÖTEN SOM GÖR MIG GLAD

Dagen har präglats av möten som gör mig glad. Dels en härlig lunch på McDonalds med yngste sonen. Det är så underbart att se sonen hoppa av förväntan utanför restaurangen och sedan ha en så trevlig stund tillsammans. Jag log hela vägen tillbaka till Åklagarkammaren :)

Under dagen fick jag besked om tre kommande intressanta möten. Dels ett oerhört spännande besök på Åklagarkammaren som ni säkert kommer få veta mer om framöver. Så fick jag veta att Strategirådet den 29 mars äntligen ska bildas för det fortsatta jämställdhetsarbetet i länet. Slutligen fick jag via ett vittne veta att rättegången i pedofilmålet blir den 27-28 april (märkligt att jag själv inte blivit informerad...).
 
Under kvällen har jag förberett mig inför det största cyklistmötet i Sverige - Vätternrundan - genom att cykla 2 mil på trainern i garaget. Kände mig riktigt stark! Nästan varje gång vi är ute och åker bil på landsvägarna häromkring längtar jag efter Vätternrundan. Det är en sådan känsla! Nu har jag cyklat sammanlagt ca 15 mil, bara 85 kvar :)

Strax ska jag slå in mammas födelsedagspresent. Hon fyller 69 år på lördag och för ovanlighetens skull har vi möjlighet att uppvakta på den riktiga födelsedagsmorgonen! Känner mig mycket nöjd med presenten faktiskt! Är visst ovanligt mycket snö i Skåne men nu när vi köpt snökedjor så passar det ju bra att använda dem ännu en gång.