17 februari 2010

OTURSDAG MED POLITISK SLUTKLÄM

Idag har jag haft motflyt, kanske för att jag chockat min kropp med tre korta nätter i rad efter att nästan ha sömnmissbrukat under skidsemestern... Först glömde jag borsta tänderna (och fick köpa tandborste på lunchen)! Lite senare glömde jag att ta med mitt nyckelkort när jag gick ut från jobbet (som tur var dök en kollega upp). Så glömde jag mitt papper med introduktionen till kvällens föredrag (turligt nog kom jag ihåg hur många mandat Fp i Linköping fick i förra valet). Sedan tog inte handbromsen till bilen utan den började rulla ganska snabbt baklänges på uppfarten (men jag lyckades böja mig in i bilen och dra åt handbromsen i sista stund). Ser nu fram emot att lägga mig innan något mer händer :)

Efter jobbet åkte jag upp till Linköping för att hålla årsmötestal hos Folkpartiet Liberalerna. Blev nästan 3 timmars bilresa totalt. Jag berättade om min politiska målbild och min personliga valkampanj, en kortversion av det föredrag jag höll under Stockholmsdagarna. Hoppas det inspirerade några att göra något alldeles extra av valrörelsen! Förhoppningsvis märkte ingen av de närvarande folkpartisterna att det var min otursdag, förutom att Rebeckas klocka plötsligt for av henne och nästan kraschlandade på datorn :) Ska försöka lägga mig lite tidigare ikväll!