24 februari 2010

VÄRMEN I FOLKPARTIET

Under kvällen hade vi gemensamt årsmöte med FP i Habo och Mullsjö med Tobias Krantz som gemensam årsmötestalare. Det här med gemensamt årsmöte är något som vår ombudsman Rudi införde förra året, en lysande idé. Det är härligt och inspirerande med så många glada folkpartister samlade - det lovar gott inför kommande valrörelse!

Parallellt med mötet fotograferade "vår" Sebastian Söderström alla närvarande folkpartister som ska driva personvals-kampanj. Extra roligt att vi har en så proffsig och engagerad fotograf som medlem, som dessutom tillhör den nya, unga generationen liberaler. Det kommer garanterat bli riktigt bra porträttbilder, vilket känns betryggande eftersom jag av personlig erfarenhet vet att de kommer följa oss ända fram till valet 2014!

Härligast under kvällen var nog ändå det oväntat stora interna stöd jag kände. Dels blev jag vald som ordförande ännu ett år, trots att det hade funnits ytterligare en kandidat. Detta framförallt för mitt arbete med att personligen ringa runt till väldigt många av partiets medlemmar för att värva valarbetare. Dessutom blev jag vald till årets liberal med motiveringen "En liberal med ett starkt engagemang för utsatta barn och vuxna och en personlig profil som skapar uppmärksamhet och breddar kontaktytorna för partiet". Tack, liberala vänner, det värmer verkligen i min själ och ger mig ännu mer energi!