1 mars 2010

DET BLIR INTE ROLIGARE ÄN MAN GÖR DET

Den här dagen blev inte riktigt som det var tänkt. Snöfallet var blötare än det såg ut. Statsministern kunde inte komma. Han befann sig i ett plan ovanför Jönköping men kunde inte landa pga vädret utan fick åka tillbaka hem igen. Typiskt. Där satt vi i välstädade lokaler med färdigframdukad fika. Någon media tyckte att besöket luktade valfläsk. Skulle äta lunch med en väninnna men hon fastnade med bilen i en snödriva. Mina stämband har sviktat under dagen, möjligen av en annalkande förkylning. För att ytterligare lägga sordin på dagen har det varit en del klagomål - på vädret, på ordval, på bloggen, på förundersökningsledning. När jag kom hem från jobbet fick jag ägna en timme åt att skotta uppfarten....

Då gäller det att tänka positivt! Jag och min man fick oväntad skjuts av en granne till jobbet. Jag köpte fina skidkläder på lunchen till morgondagens efterlängtade skidtur med min man. Jag postade trevliga inbjudningar till flera kvinnliga företagare. Yngste sonen hjälpte till med snöskottningen och vi fick en trevlig stund tillsammans. Äldste sonen fick beröm av fäktningsläraren och ska tävla redan på söndag, efter bara tre lektioner. 2 mil på cykeltrainern fick mig på lysande humör. Statsministern kommer den 22 mars istället, det ska bli trevligt (och jag tänker inte bli moderat för det!). Jag har gjort åtminstone ett par människor glada idag. Till skillnad från folk i min närhet är jag inte sjuk, har inte värk, har inte skadat mig, har inte förlorat någon familjemedlem, är inte orolig för anhöriga i utlandet, sitter inte på ett försenat tåg och har inte heller fastnat i en snödriva. Med andra ord har jag goda skäl att vara glad!