15 mars 2010

EN DELTIDSPOLITIKERS TVÅSKIFT

Idag lyckades jag få väldigt mycket gjort på dagtid, fast då fick jag förstås avstå från fikarasterna. Jag hann väcka ett åtal för grov våldtäkt mot barn, förbereda morgondagens huvudförhandling om barnmisshandel, besluta om vilka som ska få stipendier ur John & Gerda Rendahls stipendiefond, gå på en Hildarylunch och dessutom förbereda ett Nätverksmöte för kvinnofrid. Först vid 18-tiden var dagpasset slut.

Efter en relativt snabb kvällsmat var det så dags för kvällspasset. Idag har jag ägnat mig åt att förbereda morgondagens styrelsemöte med FP och skicka ut en dagordning till alla. Sedan har jag förberett mig inför morgondagens föredrag hos Veteranerna på a6Golfklubb som i princip vill veta hur jag blev fullmäktiges ordförande och vad uppdraget innebär. Måste nu gå igenom ett utkast till FP Jönköpings valmanifest. Emellanåt längtar jag verkligen efter en dag när jag slipper planera morgondagen...