28 mars 2010

FP, ENDORFINER OCH EARTH HOUR


Foto: Sebastian Fotobasse Söderström

Större delen av gårdagen ägnades åt Folkpartiet. Först årsmöte med Länsförbundet. Stefan Björk valdes till ordförande ännu ett år men signalerade att det blir hans sista. Tyvärr hoppar Frida Gårdmo av, framförallt pga att hon ganska nyligen fått sitt andra barn och helt enkelt har svårt att hinna med - ett klokt beslut men en förlust för Länförbundet. Det blev många män i styrelsen men i gengäld valdes det in flera kvinnor i nästa års valberedning för att försöka hitta fler kvinnliga ledamöter framöver!

Efter lunch kom alla partiledarna till Folkets Park. Vilken fest! Alla politiker hade fått orange tröjor med Alliansloggan. Det var levande musik, fullt med folk och ballonger och på scen en uppbyggd Allianslogga. Annie Johansson som charmig moderator. Pampig entré av partiledarna! Lagandan strålade om dem och tänkvärda politiska uttalanden blandades med roliga kommentarer. Känns verkligen lovande! När jag skulle hem hade batteriet i min bilnyckel tagit slut, men tack vare en "inbyggd", "riktig" nyckel löste det sig ändå!

När jag väl kom hem var jag helt slut och somnade nästan i fåtöljen. Insåg att jag inte skulle orka något mer om jag inte släpade mig ut i garaget och tränade. Sagt och gjort, det blev 2 mil igen - intressant nog i ett mycket högt tempo. Det visar ju så väl att trötthetskänslan många gånger är psykisk och inte fysisk. Fick tillbaka energin och ett par riktigt bra idéer på kuppen!

Sedan blev det mysmiddag med familjen. Äldste sonen hjälpte till med maten, yngste sonen dukade. Roligt samtal om gåtor och Dolda kameran. Kortspel. Sedan var det plötsligt dags för Earth Hour. Hela huset släcktes ned, inklusive TV-apparater och datorer (därav ingen blogg igår). Tyckte däremot inte att jag kunde se ett enda mörklagt huset i närheten...Efteråt ville yngste sonen somna i pappas säng och gosa med mig - en mysig avslutning på dagen!

Se Rune Hultkvists inspelning av partiledarnas intåg