28 mars 2010

FRÅN LÖPNING TILL JÄMSTÄLLDHET

Ännu en dag börjar dra sig mot sitt slut. Idag sprang jag årets första runda, min standardrunda längs med Vättern ner till rondellen vid Vätternstranden och hem igen, ca 5 km. Gick oväntat bra. Dessutom har min man idag beställt en pulsklocka med GPS åt mig så det borde kunna bli en hel del Duathlonträning under våren! Tvättade sönernas vårskor eftersom vintern nu verkar ha givit upp. Så blev det intervju av Smålandstidningen om Glädjetjuven. Fixade våfflor till familjen! Därefter en del internet. Inbjudan till Folkpartiets personvalskampanjare påbörjad. Stämde av med Rädda Barnen där jag ska medverka på årsmötet den 20 april. Måste fixa euro inför Brysselresan vecka 14. Mailkontakt med Barbro Westerholm angående ett utspel i juni. Hittade glädjande nog en ledig helg i april så att mina föräldrar kan komma på besök. Kom plötsligt på att jag måste förbereda morgondagens hovrättsmål, suck... Imorgon blir det dessutom möte med Strategirådet, ett nedbantat Jämställdhetsråd som ska stämma av att länets Jämställdhetsstrategi uppfylls!